понеделник, 29 юни 2015 г.

Градски транспорт

Wo kann ich ein Taxi nehmen? — От къде мога да взема такси?
Rufen Sie bitte ein Taxi — Повикайте такси, моля
Was kostet die Fahrt…-
Колко струва да стигна до/пътуването …?
Diese Adresse bitte! —
На този адрес, моля!
Fahren Sie mich … —
Закарайте ме

Fahren Sie mich zum Flughafen. —
Закарайте ме до летището.
Fahren Sie mich zum Bahnhof —
Закарайте ме на гарата.
Fahren Sie mich zum Hotel —
Закарайте ме в хотел
Fahren Sie mich zu einem guten Hotel. —
Закарайте ме в /някой/ добър хотел.
Fahren Sie mich zu einem billigen Hotel —
Закарайте ме в /някой/ евтин /нескъп хотел.
Fahren Sie mich zum Stadtzentrum. —
Закарайте ме в центъра на града.

Nach links —
на ляво
Nach rechts —
на дясно
Ich muss zurück. —
Трябва да се върна /обратно/.
Halten Sie bitte hier an. —
Спрете тук, моля.
Was soll ich zahlen? —
Колко ви дължа?

Können Sie auf mich warten? —
Можете ли да ме изчакате?
Ich bin in zwei Minuten zurück —
Ще се върна след 2 минути.
Ich nehme Strassenbahn. —
Ще взема трамвая.
Steigen Sie aus? —
Качвате ли се?

Wo ist hier die nächste… ? —
Къде тук е най-близката … ?

— U-Bahnstation —
станция на метрото
— S-Bahnstation —
спирка на градската железница
— Bushaltestelle —
автобусна спирка

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Konjunktiv II - полезни съвети

В тази статия няма да има обяснение какво е konjunktiv ii , защото вече съм писала за това и преди. Можете да намерите този материал на ст...