неделя, 24 май 2015 г.

Как да помолим на немски

Разрешете да попитам? Може ли да попитам? = Darf ich fragen?

Имам нужда от помощ! =
Ich brauche Hilfe!

Можете ли да ми помогнете? Можеш ли да ми помогнеш? =
Können Sie mir helfen? Kannst du mir helfen?

Нужна ми е кола (таксибилет за самолет). = Ich brauche ein Auto (ein Taxi, Flugtickets).

Може ли да мина? = Darf ich durch?

Моле ли да вляза? = Darf ich rein?

Може ли да изляза? = Darf ich raus?

Може ли да запаля/да пуша? = Darf ich rauchen?

Може ли да взема това със себе си? = Darf ich das mitnehmen?

Може ли да взема това за себе си? = Darf ich das haben?

Посрещнете ме, моля! Посрещни ме, моля! = Holen Sie mich bitte ab! Hol(e) mich bitte ab!

Моля, повикайте полиция! = Bitte rufen Sie die Polizei!

Моля, повикайте лекар! = Bitte rufen Sie den Arzt!

Моля, повикайте такси! = Bitte rufen Sie ein Taxi!

Какво става, Какво се е случило? = Was ist los?

Дайте (покажете) ми, моля… = Geben (zeigen) Sie mir bitte…

Нуждая се от (трябва ми)… = Ich brauche…

Имам нужда от помощ! = Ich brauche Hilfe!

Вие не можете ли да ми помогнете? = Könnten Sie mir bitte helfen?

Бих искала минерална вода (чай, сок, кафе, да ям, да спя, да танцувам). = Ich möchte Mineralwasser (Tee, Saft, Kaffee,essen, schlafen, tanzen).


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Konjunktiv II - полезни съвети

В тази статия няма да има обяснение какво е konjunktiv ii , защото вече съм писала за това и преди. Можете да намерите този материал на ст...