вторник, 1 декември 2015 г.

Как да потърся помощ?


Помощ - Hilfe
Обраха ме. - Ich wurde beraubt.
Бях нападнат. - Ich wurde überfallen.
Откраднаха документите ми. - Meine papiere wurden gestohlen.
Откраднаха парите ми. - Meine Geld wurden gestohlen.
Изчезна багажа ми. - Mein gepäck ist verloren gegangen.
Моля извикайте... - Bitte rufen Sie....
...
лекар - einen Arzt
...
полиция - die Polizei
...
пътна помощ - den Abschleppdienst
...
адвокат - Rechtsanwalt
Имате ли нужда от нещо? - Brauchen Sie noch etwas?
Нуждая се спешно от помощта ви. - Ich brauche dringend Ihre Hilfe.
Имам нужда от пари. - Ich brauche Geld.
Моля, обадете се... - Bitte rufen Sie... an.
Моля, обадете се в българското посолство. - Bitte rufen Sie die Bulgarische botschaft an.
....
във фирмата ми. - meine Firma.
....
на този телефон - diese telefonnummer
Къде мога да намеря... ? - Bitte,wo finde ich?
....
зъболекар - einen Zahnarzt
...
аптека - eine Apotheke.
Лошо ми е. - Mir ist schlecht.
Не се чувствам добре. - Ich fühle mich nicht gut.
Болен съм. - Ich bin krank.
Боли ме... - Ich habe...
...
главата - Kopfschmerzen
...
гърлото - Halsschmerzen
...
стомаха - Magenschmerzen
Имам здравна осигуровка. - Ich habe eine Krankenversicherung.
Аз нямам здравна застраховка. - Ich habe keine Krankenversicherung.
Моля, обадете се на този телефон и съобщете номера на застраховката ми. - Bitte rufen Sie auf diese Telefonnummer an und sagen Sie die versicherung nummer mit. 


Части на тялото 
die Augen -
очи
der Mund -
уста
der Arm -
ръка
die Schulter
- рамо
der Magen
- корем
das Knie
- коляно
die Kehle
- гърло
das Bein
- крак
die Hand
- ръка
das Auge
- око
das Ohr
- ухо
der Fuß
- стьпало
der Nacken
- шия
die Haut
- кожа
die Lippe
- устна
der Nagel
- нокът
die Faust
- юмрук
das Blut
- кръв
die Augenbraue
- вежда
der Finger
- пръст на ръка
das Kinn
- брадичка
die Stirn
- чело
die Wange
- буза
die Brustwarze
- зърно
der Schnurrbart
- мустаци
die Nase
- нос
der Zahn -
зъб

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Konjunktiv II - полезни съвети

В тази статия няма да има обяснение какво е konjunktiv ii , защото вече съм писала за това и преди. Можете да намерите този материал на ст...