вторник, 1 декември 2015 г.

Запознанство

Как се казвате ? - Wie heißen Sie ?
Позволете ми да ви се представя ... -  Gestatten Sie, daß ich mich vorstelle. 
Казвам се ...  - Ich heiße ...
Как е името ( фамилията ) ви? - Wie ist ihr Name ( Familienname ) ?
Името ми ( фамилията ) ми е ...  - Mein Name( mein Familienname) ist ....
Радвам се много да се запозная с Вас! - Ich freue mich sehr, Sie kennenzulernen!
Приятно ми е ! - Sehr angenehm !
На мене също . - Mir auch .
Позволете ми да ви представя ... Gestatten Sie ,daß ich Ihnen ... vorstelle....

-
господин М - Herrn M
-
госпожа М - Frau M

Бих искал, -а да ви представя .... Ich möchte Ihnen ... vorstellen....
моя съпруг - meinen Mann

-
моята съпруга - meine Frau
-
моя приятел - meinen Freund
-
моята приятелка - meine Freundin

Познавате ли господин ( госпожа ) .... ? - Kennen Sie Hern ( Frau) ....?
От къде сте ? - Wo kommen Sie her ?
От България съм. - Ich komme aus Bulgarien.
Говорите ли немски ? - Sprechen Sie Deutsch ?
Говоря малко немски. - Ich spreche nur ein wenig Deutsch.
Не говоря немски. - Ich spreche kein Deutsch.
Сега уча немски. - Jetzt lerne ich Deutsch.
Говорете по- бавно , моля ! - Bitte ,sprechen Sie langsamer !
Какво правите в Германия ? - Was machen Sie in Deutschland ?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Konjunktiv II - полезни съвети

В тази статия няма да има обяснение какво е konjunktiv ii , защото вече съм писала за това и преди. Можете да намерите този материал на ст...