сряда, 18 ноември 2015 г.

Ако изпаднем в беда

Помощ! - Hilfe!
викам за помощ - um Hilfe rufen
крещя - schreien
вик за помощ - der Hilferuf
аварийнo oбаждане - der Notruf
Бихте ли ми помогнали? - Können Sie mir bitte helfen?
Моля, изчакайте! - Bitte warten Sie!
първа помощ - die Erste Hilfe
Бърза помощ - die Rettung
спасявам - retten
Стоп! - Stopp!
Внимание! - Vorsicht!
злополука - der Unfall
нещастие - das Unglück
вреда - der Schaden
Случи се злополука. - Hier gab es einen Unfall.
предизвиквам произшествие - einen Unfall verursachen
доклад за произшествие - der Unfallbericht
наранявам някой - jemanden verletzen
Вие ми се свят. - Mir ist schwindelig.
Не мога да движа това? - Ich kann das nicht bewegen.
Трябва ми лекар. - Ich brauche einen Arzt.
Трябва да отида в болница. - Ich muss ins Krankenhaus.
линейка - der Krankenwagen
спешно отделение - der Notdienst
Това е спешен случай. - Das ist ein Notfall.
Трябва ми лекарство против? - Ich brauche ein Medikament gegen ...
Извикайте ? - Rufen Sie ...
Моля, уведомете? - Bitte verständigen Sie ...
съпруга ми - meinen Mann
съпругата ми - meine Frau
родителите ми - meine Eltern
уведомявам близките - die Angehörigen verständigen
умирам - sterben
изпадам в паника - in Panik geraten
развълнуван - aufgeregt
плача - weinen
загубвам - verlieren
Загубих си? - Ich habe ... verloren.
Ограбиха ме. - Ich wurde bestohlen.
Крадец! - Dieb!
полицейски патрул - die Polizeistreife
полицията - die Polizei
нападение - der Überfall
аларма - der Alarm
авариен изход - der Fluchtweg
спиране на тока - der Stromausfall
бедствие - die Katastrophe
Опасност! - Gefahr!
Огън! - Feuer!
пожарната - die Feuerwehr
Вода! - Wasser!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Konjunktiv II - полезни съвети

В тази статия няма да има обяснение какво е konjunktiv ii , защото вече съм писала за това и преди. Можете да намерите този материал на ст...